KOVOVÝROBA – ZK ŽERNÍČEK, Štíty

Vývojové středisko firmy ZK Žerníček kovovýroba vyhrálo zakázku, které patří k těm náročnějším..

Do konce roku 2020 zbývá jen několik málo týdnů. Vývojové středisko firmy ZK Žerníček kovovýroba vyhrálo zakázku, které patří k těm náročnějším.. V tuto chvíli finišujeme s vývojem logistických palet pro zákazníka Škoda auto. Tato zakázka je zaměřena na nové SUV, které by mělo být jedno z nejprodávanějších aut v příštím roce.

Vývoj transportní kovové palety je vždy složitým procesem. Je to práce především práce konstrukčního oddělení a zručného díla vývojářů, kteří reagují na připomínky a požadavky ze strany automobilky Škoda auto. Hlavní koordinátor projektu je zároveň hlavním konstruktérem. Ten musí najít vždy vhodná řešení, tak aby splňoval požadavky zákazníka, ale zároveň musí myslet na následné provedení ve výrobě. Na začátku využíváme všech dostupných nových konstrukčních programů jako je Solid Works a CATIA V5. Bez aktuálně nových verzí, by tento vývoj byl nemožný. Tvoří se tak nové modely kovových logistických palet. Následně na řadu přijde výroba. Ta je založena na šikovnosti zámečníků, ale také nových moderních technologií. Dnes již k neodmyslitelné výrobě patří pálící fiber lasery a profilové lasery. Tyto pálící lasery jsou pro výrobu nepostradatelné. Sériová výroba plně využívá těchto pálících laseru, ale také následně svařovacích robotů. Díky těmto moderním technologiím, jsou výrobní časy minimální.

Zároveň lasery a roboti pracují v přesnostech a bez chybovosti. Následným krokem je práškové lakování v automatizované lakovně a montáž palet. Vzhledem k tomu, že tyto kovové palety jsou po celou dobu v robotické lince musí se být tyto vyrobeny s přesností +-2mm. K tomu firma ZK Žerníček kovovýroba, využívá novou technologii v podobě 3D měřícího skenovacích zařízení 3D HENDY SKEN. Každá kovová paleta má tak svůj měřící protokol. Vzhledem k tomu, že se jedná o kovový svařenec vážící 700 Kg, je to jistě nesnadný úkol.